Sidechain Compression | LMMS - Linux MultiMedia Studio | Część 3

Dziś trzecia część cyklu, a zarazem pierwszy videotutorial, z którego dowiesz się czym jest Sidechain Compression i jak zaaplikować go w oprogranowaniu do tworzenia i edycji dźwięku – LMMS.

 

W wielkim skrócie sidechaining polega na tym, że na wybranym śladzie dokonujemy kompresji, której wartość jest zmienna w zależności od poziomu sygnału na insercie pętli sterującej kompresora. Najczęściej jako trigger wyzwalający kompresję wykorzystywany jest kick. To trochę tak, jakbyśmy przyciszali ścieżkę potraktowaną sidechainingiem (zazwyczaj bas) w momencie, gdy młoteczek uderza w naciąg bębna, po czym stopniowo ją podgłaśniali. W poniższym filmie będziemy mieć do czynienia z taką właśnie sytuacją.

 

 

Poniżej możesz pobrać plik z sesją LMMS:

lmms-simple-sidechain-compression.mmpz | 3kB

 

Powyższą treść znaleziono m.in. dzięki następującym frazom kluczowym:

  • lmms poradnik

Jedna odpowiedź na:„LMMS – Linux MultiMedia Studio | Część 3”

  1. Bash napisał(a):

    Dzięki za artykuł, a właściwie za całą serię. Super materiał do nauki LMMS-a

Dodaj komentarz

Do formatowania tekstu możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a:

  • <strong> wytłuszczenie </strong>
  • <em> emfaza </em>
  • <a href="" title=""> hiperłącze </a>
  • <abbr title=""> skrótowiec </abbr>
  • <code> kod źródłowy </code>