Sidechain Compression | LMMS - Linux MultiMedia Studio | Część 3

Dziś trzecia część cyklu, a zarazem pierwszy videotutorial, z którego dowiesz się czym jest Sidechain Compression i jak zaaplikować go w oprogranowaniu do tworzenia i edycji dźwięku – LMMS.

 

W wielkim skrócie sidechaining polega na tym, że na wybranym śladzie dokonujemy kompresji, której wartość jest zmienna w zależności od poziomu sygnału na insercie pętli sterującej kompresora. Najczęściej jako trigger wyzwalający kompresję wykorzystywany jest kick. To trochę tak, jakbyśmy przyciszali ścieżkę potraktowaną sidechainingiem (zazwyczaj bas) w momencie, gdy młoteczek uderza w naciąg bębna, po czym stopniowo ją podgłaśniali. W poniższym filmie będziemy mieć do czynienia z taką właśnie sytuacją.

 

 

Poniżej możesz pobrać plik z sesją LMMS:

lmms-simple-sidechain-compression.mmpz | 3kB

 

Powyższą treść znaleziono m.in. dzięki następującym frazom kluczowym:

  • lmms poradnik

Jedna odpowiedź na:„LMMS – Linux MultiMedia Studio | Część 3”

  1. Bash pisze:

    Dzięki za artykuł, a właściwie za całą serię. Super materiał do nauki LMMS-a